Friday, January 04, 2013

black white dinner


inilah wajah geng rumah kita. tema dinner malam tadi black and white. haha. kelakar kan keluar makan siap pasang tema lagi. tapi tema tu tak berapa nak penting. yang penting perut kenyang. haha. yeke? yang paling teramat penting adalah ikatan ukhuwah antara kami berenam. tak sangka dan tak percaya. macam baru semalam kami bercadang untuk tinggal serumah. dah setahun rupanya. cepatnya masa berlalu. tinggal dua minggu lebih je lagi kitorang nak berpisah dan tak jadi housematte lagi. sedihnye!!! yela, macam-macam kami lalui. dan yang paling aku tersentuh adalah banyak aku belajar dari diorang. macam mana jadi manusia merendah diri. banyak tolong orang. jadi orang yang penyayang. jangan suka menilai dan menghukum. banyak bersabar. aku mula melihat macam mana menghargai sebuah persahabatan itu. banyak kasih sanyang dan perhatian. jangan kedekut ilmu. apa yang termampu kita kongsi. aku betul-betul merasai seperti dalam satu keluarga. tak sangka, dah banyak kali aku berpindah randah sebab tak selesa tinggal rumah sewa. setiap semester aku pindah. tapi yang ni sangat istimewa bagi aku. kekal jugak aku tinggal selama setahun. kalaulah semua ni bermula dari dulu. mesti dah banyak kenangan kan. banyak perkara aku belajar. terima kasih semua. kalau nak cerita apa yang aku dapat sepanjang bersama mereka alamaknya memang panjang lagilah. hehe. sambung balik pasal dinner ni memang kitorang dah plan untuk keluar makan-makan. malam tadi kitorang makan ikan bakar dekat bukit tunggal. ingat lagi tempat tu tapi mahal. haha. tak kisah pun sebab ada duit. hihi. lepas tu kitorang jalan-jalan kat kampung cina dan pulau warisan. ambik-ambik gambar dan lepas tu lepak jap kat dataran shahbandar KT. last sekali kitorang pun baliklah dalam keadaan hujan yang renyai-renyai. penat punya pasal terus tidur. hehe. malam yang penuh bermakna. harap dapat lagi macam ni. In Sha Allah suatu hari nanti. ameen.

-menteri kewangan gengrumahkita-
INSTAGRAM: @ANWARMDRAHIM
FACEBOOK: ANWAR MD RAHIM
PAGE: NCR TRAINING & CONSULTANCY
EMAIL: NCRTC.OFFICIAL@GMAIL.COM