Tuesday, March 08, 2016

Angka DUA & TUJUH

ALHAMDULILLAH...
.
.
.
.
.
8 MAC 1989 - 8 MAC 2016
.
.
.
.
.
Sampai ke saat ini Allah masih pinjamkan nyawa untuk aku. Syukur sebab dapat lagi merasa nikmat sebuah kehidupan ni. Kalau masa zaman muda remaja dulu, kita sering tersasar dan tak tahu apa matlamat kita hidup kat dunia. Tapi, dalam usia yang semakin meningkat ni, Allah iringkan juga sekali dengan kematangan kita berfikir dan melakukan sesuatu. Harap-harap, kita dah pasang tujuan kita hidup di bumi Allah ini. Hidup ingin menjadi khalifah dan seorang manusia yang bercita-cita ingin ke syurga. Bila kita berkeinginan, bukan sekadar bercakap mahukan itu dan ini. Tetapi, meluncurlah ke arah itu supaya dengan izinNya kita berjaya menggapainya. Semoga apa yang kita impikan akan tercapai.

Walaupun dulu kita jahat, tak apa. Kita lupakan kisah yang dulu. Perkara yang berlalu biarlah terus berlalu. Minta ampun dan taubat, insyAllah kita akan menjadi ibarat kain yang putih yang ingin dicorak semula. Sesungguhnya DIA MAHA PENGAMPUN. "Allah takkan mengubah sesuatu perkara melainkan kita yang mengubahnya". Jadi, setiap peluang kita hidup ni ada pintu-pintu keampunan. Ubahlah diri menjadi lebih baik. Di dunia ni pun setiap keburukan kita tak akan dipandang, apatah lagi di akhirat kelak. Semoga diri ini turut istiqomah dalam melakukan perubahan ke arah yang lebih baik. Kalau tak drastik pun, secara perlahan-lahan pun satu nikmat yang Allah detikkan dalam hati ini.

Sempena ulangtahun kelahiran saya yang ke-27 tahun ini, sama-sama kita memohon doa bukan untuk diri saya sahaja, tetapi untuk kita semua agar segala urusan kita dipermudahkan, diberi kesihatan yang sempurna, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan usia supaya kita dapat terus beramal dan mengumpul fadhilat pahala yang akan menjadi bekal untuk akhirat kelak. InsyaAllah.

Sebagai tanda penghargaan juga saya ingin merakamkan TERIMA KASIH kepada mak dan ayah, dua insan yang melahirkan dan membesarkan saya. Mendidik dan memberi penuh kasih sayang. Untuk adik-beradik yang menjadi penyeri dalam keluarga. Sahabat-sahabat yang sering melakar memori bersama saya. Terima kasih untuk ucapan dan doa semua. 

-SELAMAT HARI LAHIR ANWAR- TURNS 27 


INSTAGRAM: @ANWARMDRAHIM
FACEBOOK: ANWAR MD RAHIM
PAGE: NCR TRAINING & CONSULTANCY
EMAIL: NCRTC.OFFICIAL@GMAIL.COM